torsdag 18 oktober 2012

Här får man passa sig

Jag har inte bloggat särskilt länge och har inte särskilt många läsare. Men jag roar mig ändå med att se på statistiken ibland. Statistiken visar hur många läsare ett inlägg har och varifrån de kommer i världen. Man kan till och med se från vilken källa läsaren har utgått. Till exempel då jag länkar till ett inlägg från Facebook så syns det att den som läst inlägget kommit från Facebook.

Häromdagen började jag få läsare från Ryssland. Inte många, men mer än en handfull i alla fall och naturligtvis blev jag förbryllad. Jag känner bara en person med ryskt ursprung och hon bor i samma stad som jag. Sedan gjorde jag något korkat och som jag inte rekommenderar andra att göra, jag klickade på en av länkarna till läsarkällorna. Oj oj oj, vilka bilder!! Här vill jag inte gå in på detaljer men så mycket kan jag säga att det var inte mycket tyg på den sidan och personerna var väldigt akrobatiska...

Och det nästan mest komiska i sammanhanget är att inlägget som hade läsare via Ryssland hade titeln Än finns tid att njuta. Nu har jag redigerat det inlägget och tagit bort de två sista orden. För ett tag framöver kommer jag att undvika ord i rubriken som på något sätt kan tolkas som vuxenmys.

3 kommentarer:

  1. :) De fick kanske lära sig något, besökarna från Ryssland - att man kan njuta av bara titta på blommorna ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det har du rätt i Tanja. :D

    SvaraRadera
  3. Eller så tror de att vi svenskar är riktigt skruvade :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.